Stworzenie strony to nie tylko jej uruchomienie ale także wypromowanie. Oto kilka rad jak tego dokonać.

1287370_21130982Do założenia Twojej strony firmowej zachęcają Cię różne firmy i osoby na każdym kroku. No i nie ma co ukrywać.. mają rację. Strona Twojej firmy to prestiż, podążanie za duchem czasu i jakby nie było cyfrowa wizytówka dostępna dla każdego 24h na dobę. Jednak samo zrobienie takiej strony nie wystarczy. Należy ją jeszcze skutecznie wypromować i wręcz oznajmić w Internecie że ona istnieje. Tylko tak będzie ona miała duże grono odbiorców a to po prosu przełoży się na zysk dla właściciela strony – czyli dla Ciebie.

W ofercie wykonania przez nas strony internetowej dla Twojej firmy znajdują się takie zabiegi. Są to m.in.:

Dodanie gotowej strony do indeksu Google.com.

Niby kuriozalna i błacha sprawa jednak bardzo istotna. Wskazuje niekwestionowanemu liderowi wśród przeglądarek ze jest nowe miejsce w Sieci i warto je odwiedzić pod choćby kątem jej nazwy bądź domeny. Taka usługa jest w naszej ofercie bez dodatkowej dopłaty.

Można to wykonać samodzielnie pod niniejszym linkiem:

https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url

Dodanie strony do analogicznego indeksu w pomniejszych wyszukiwarkach

Mamy tu na myśli takie silniki wyszukiwarek konkurencyjnych dla Google.com jak: Bing.com, Yahoo.com, Ask,com itd. Nie można tego pominąć, bo znikomy ale znikomy procent ludzi z nich korzysta. 

Założenie tzw. Fan Page na Facebook, Fan page na Google+, strona firmowa na NK.pl, Twitter account.

Są to „konta tematyczne” na tych portalach. Pozwalają na ich obserwowanie przez zainteresowane osoby. Metoda wirusowa na której podstawie działają te portale pozwala na rozprzestrzenianie informacji o Twoich usługach w Internecie i także wpływa częściowo na samoistne pozycjonowanie Twojej strony. A jeśli nie na stricte SEO (Search Engine Optimisation – po prosu pozycjonowanie stron bądź dostosowanie strony do tego aby była podatna na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania) to chociażby na zaistnienie Twojej firmy w świadomościach pewnej społeczności wokół której oscylują.

Dodanie na podstronach Twojej strony przycisków „lubię to” (Facebook), „+1” (Google+), przycisk Follow @twitter

Pozwala to na udostępnianie przez zainteresowanych na swoich kontach informacji o twojej podstronie. Nic tak nie zachęca oglądających do takiego działania jak interesujące treści z Twojej strony. Ludzie wręcz uwielbiają prezentować treści które ich zainteresowały – a Ty na tym zyskujesz.

Założenie bloga który będzie funkcjonować równolegle z Twoją stroną.

Pomyślisz ze to fanaberia i wręcz niepotrzebny wydatek. Nic bardziej mylnego. Roboty indeksujące (są to specjalne programy wielkich potentatów jak Google.com przemierzające samodzielnie Internet w celu pozyskiwania linków do nowych treści aby je następnie prezentować w wynikach wyszukiwania) wręcz uwielbiają takie miejsca. Już nie tyle że są one agregatami tematycznych treści (przeważnie blogi oscylują wokół pewnej tematyki) lecz są także siedliskiem komentarzy użytkowników którzy kształtują (przez żywych zaangażowanych ludzi, a nie-roboty) pogląd na dany temat i są istotne pod względem autentyczności. A takie rzeczy są na miarę złota np dla Google.com. Taki blog przeważnie działa w oparciu o łatwy w obsłudze dla nie-informatyka system WordPress. Pozwala on na łatwe dodawanie treści, zarządzanie komentarzami, tworzenie kategorii, szkiców wpisów itd. Zainstalowanie go to także nieduży wydatek a efekty mogą być bardzo okazujące. Po za tym, po niedawnych dość znaczących zmianach w silnikach Google.com – pozycjonowanie stron na np. zasadzie dodawania do katalogów, linkowania staje się nieskuteczne. A czasami wręcz szkodliwe. Założenie bloga tematycznego w takiej sytuacji to praktycznie konieczność.

Wynajęcie profesjonalnego copywritera

Wiadomo, że nie każdy włada piórem jak profesjonalny blogger. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby jedynie wymyślać tematy wpisów na stronie bądź dołączonemu do niej blogowi – a pisanie treści zlecać profesjonaliście. W zależności od tematyki i ilości znaków – cena nie musi być tak wysoka jak się nam wydaje. Pozyskać takiego copywritera można po prostu poprzez ogłoszenia na portalach ogłoszeniowych, użyć serwisów dla freelancerów bądź skontaktować się z nami. Współpracujemy z autorami ciekawych tekstów i chętnie je zaprezentujemy wraz z ceną.

Zainstalowanie na stronie darmowego narzędzia Google Analytics

Usilne wysiłki promocji Twojej strony muszą iść w parze z analizą Twoich działań. Mówiąc wprost musisz wiedzieć czy działasz skutecznie. Instalacja narzędzia Google Analytics jest prostą i nieczasochłonną czynnością, a zyski z jej korzystania są nie do przecenienia. Możesz śledzić liczbę odwiedzin, długość ich trwania, skąd do Ciebie trafili, jakie frazy były pomocne przy znalezieniu Twojej strony, analizować przepływ użytkowników (jak kolejno odwiedzają linki na stronie) oraz co ważne – badać liczbę porzuceń strony. Czyli kiedy użytkownicy najczęściej się żegnali z Twoją stroną. Pokaże to także słabe strony Twojej witryny – może niedopracowane bądź nieciekawe.

Oto kilka z rad skutecznej promocji nowej strony, które nam się nasuwają wraz z jej utworzeniem. Ale wiadomo, że wszystko się zmienia z imponującym tempem w Internecie. Jeśli zatem dokopiemy się do kolejnej skutecznej metody – będziecie o tym wiedzieć pierwsi na naszym blogu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *