Poradnik – ustawienia Spam Assassin w managerze hostingowym Direct Admin

Poniżej prezentujemy wytyczne jak to skonfigurować na podstawie wskazówek naszego administratora sieci:

1. W pierwszej tabelce „Gdzie chcesz żeby był kierowany wykryty spam?

Proszę ustawić wg. uznania (zalecana nas opcja to „Wyślij spam do odpowiedniego folderu ze spamem użytkownika.„). Przestrzegamy przed opcją „Usuń spam.” – po ustawieniu tej opcji, wszystkie wiadomości które nasz spam Asystent wychwyci jako spamowe – zostaną bezwzględnie usunięte. Czasami może zajść sytuacja w której spam Asystent usunie prawidłową wiadomość, ale są tą bardzo rzadkie przypadki, najczęściej wynikają z ustawianie bardzo restrykcyjnej filtracji poprzez spam Asystenta.

2. Próg wykrywania wiadomości jako spam można ustawić w tabelce „Jaki próg chcesz ustawić?”.

Przykładowe ustawienie progu antyspamowego:

a) Próg 5.0 jest mniej restrykcyjny od
b) progu 4.0 – próg niższy mocniej filtruje wiadomości spamowe.

Dodatkowo przy opcji: „Wybrany przez Ciebie próg:” należy pamiętać, aby wpisywać próg z kropką np. 4.0 , próg wpisany z przecinkiem nie będzie działał.

3. Zalecam również w ustawieniu „Czy chcesz żeby spam wysoko notowany był usuwany?”

Zaznaczyć opcję:

Tak, blokuj wszystkie wiadomości spamu wypunktowane wyżej jak: i tutaj wpisać próg np. 10.

Wiadomości uznawane za spam będą usuwane bez jakiegokolwiek powiadamiania przez użytkownika.

– – – – – – – – – –

Po ustawieniu zmian w narzędziu Spam Asystent należy wcisnąć przycisk „Zapisz” , który znajduje się na dole witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *